onsdag 29. juli 2015

Fjelll-ferie-ritualer

Før fjellferiene mine starter har jeg mine ting som bare må være på plass før jeg finner roen og feriefølelsen.
Jeg må ha det rent, pent og ryddig rundt meg; både ute og inne!
Gresset startet sent å vokse denne sommeren (pga mye snø lenge) , men når veksten først kom igang gikk det fort..
Gresset ble klippe og trær sagd. 
Litt ble til ved og mye til kompost.
'
Før og etter
"By"blomstene puttes i melkespannene og markblomster plukkes og fylles i gamle Norgesglass. 
Men mye gress og småtrær krever gode redskap. 
For mange år siden kjøpte jeg en kraftig kantklipper. 
Den har gjort jobben sin. 
Hagearbeid blir mye kjekkere med gode redskap. 
Hørselvern, briller og gode råd om å dekke meg til fikk jeg med på kjøpet da jeg kjøpte vidundermaskinen. 
De rådene følger jeg! 
Når jeg kjenner på alt som fyker rundt meg og på meg når jeg er i aksjon så hadde jeg ikke turt å gjøre jobben i kortbukse og sandaler...  
Perleblomsten har overvintret. Var egentlig kastet, men jeg tok den tilbake..
Litt før- og etter igjen.


Alba har funnet sin plass i "vinduet" på terrassen og har overblikk over det meste som skjer "der ute". 

Nå kan sommeren bare komme!
Både ute og inne er det meste på stell.
Så nå begynner jeg å planlegge sommerens turer.

Første tur starter i morgen. Tur med venner og dagstur fra Oppheim, via Oppheimsdalen og til Stalheim hotell.

Jeg gleder meg.


Sitat:
Æ kler mæ om te sommer og tar det som det kommer. 

Kjersti Aune

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.