torsdag 2. juli 2015

Rydde, sage, nyte

Etter en vinter med ekstremt mye snø i fjellet var tiden inne for opprydding. Vi ankom hytten i sol og vakkert sommervær og startet helgen med ferske reker. 
Lykke.

Etter litt ro tok vi frem sagen og satte igang med tre felling. Store snømasser har knekt hauger av trær og det var godt å få dem ned før sommeren "spretter ut" for fult. 
Ikke lett å komme til alle veier så litt spektakulær hogst og halssprekkende stunts måtte til for å få trærne ned. 
Mye god ved til vinteren dette!!
Plutselig oppdaget vi en liten fugl sittende så stille å titte på oss. Den satt helt, helt i ro i samme stilling minst en time. Jeg mistenkte at den var skadet men da jeg kom for nær med fotoapparatet flakset den avgårde. Tung i "sessen".

Den fløy tungt og jeg mistenker at den ikke klarer dette livet lenge. Jeg vet ikke hvilke fugl dette er. Vet du?

Sitat:
D'er seint å stengja buret når fuglen er flogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.