søndag 30. august 2015

Til Skåla på 1848 moh

 Endelig var dagen kommet! 
Dagen da Eva og jeg skulle bestige Skåla (1848 moh.) 
Vi er igang!
Yr.no meldte mye regn og vi startet i Loen 8.30. 
Stien oppover var fin!
Min perlevenn!
Det gikk i jevnt tempo oppover men da 1150 meter var nådd gikk luften litt ut av balongen.. Jeg ble ganske så sliten..
Ferden videre ble tung og da var det godt å ha med sin perlevenn! 
Jeg ble løftet oppover med klem, smil og heiarop! 
Utsikten blir mektigere..
Gleden var stor da vi våt og trøtt nådde toppen! Det var  godt å krype inn under et varmt ullteppe inne i Skålatårnet. 
Deilig syn

 God matpakke, varm drikke, nøtter og sjokolade gjorde susen og energien var tilbake på plass da vi startet nedfarten. Beina merket godt at vi hadde gått både opp og ned 1848 meter og klokken slo 18 da vi trøtt og fornøyd var tilbake i Loen. 
 Etter turen var det så godt å komme "hjem" til familien i Naustdal.

 Sitat:
Gleden ved å komme i mål oppnås bare ved å gjøre turen!

3 kommentarer:

  1. Kjempebra gjort av dere begge.. 1850 høydemeter er MYE.. Godt at dere fikk den gjennomført tross regnet.. Nå kan du hvile føttene litt frem mot neste tur..

    SvarSlett
  2. Så flott at det ble tur - og at dere hadde litt utsikt undervegs sjølv om været ikkje var det aller beste! Frå vatnet på 1150 moh og oppover er det tyngste stykket, ja.... spesielt om du får motvind i tillegg. Men då er det godt å kunne gå inn i ei hytte når ein kjem på toppen og kose seg litt før ein startar på returen :).

    SvarSlett
  3. Fantastisk prestasjon, forstår veldig godt at det må ha vore tungt opp, men no kan du verre svært stolt av å ha gjennomført turen :)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.