fredag 4. september 2015

Hverdager er det flest av...

Helger og lange turer er "enkelt" å få til. 
Hverdager er det flest av men i en travel hverdag er jeg kanskje mest stolt over å klare "å ture" disse dagene.
Denne uken var (ganske) jobbtravel og akkurat derfor er jeg stolt av å klare to fine raske turer på tampen av trøtte dager. 
Det ble både tirsdags- og torsdagstur med høy puls.
 Tirsdag gikk turen fra Nutec ved Gravdal opp til Kvarven (0-188 moh) i raskt tempo. Fra Kvarven kan en ta turen videre til Lyderhorn.
Kun 45 min t/r men så godt for kropp og sjel!

I Bergens Tidende sto det denne uken å lese: 
"Selv korte turer i naturen forandrer hjernen". 
Jeg er så enig og kjenner på hele meg at disse turene gjør godt. 

Torsdag gikk turen opp Løvstien; Bergens nye "fjellvei" som går halvveis rundt fjellet Løvstakken. Denne turveien er blitt så flott; i tillegg til  utsikten får du både amfi, sitteplasser og kunst. 
Turen anbefales!




Sitat:
Hverdager er de flotteste;
de er fulle av eventyr! 
Utsikt fra Løvstien
Kunsten på Løvstien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.