mandag 12. juni 2017

Lett å prioritere..

Etter en travel jobbhverdag er det lett å glemme hva som gir meg overskudd og energi; nemlig turene mine. Bare fokus gjør at jeg oftere kommer meg ut på tur. Målet er "en times" om dagen - men jeg innrømmer at det ikke alltid er like enkelt... Prioritering gjør at både husvask og hagearbeid velges bort, men med turene kommer de positive tankene, overskuddet og energien som jeg er blitt så avhengig av. Jeg tenker at prioriteringen er riktig :-) 

På vei... Til Damskårsfjellet

Pulsen øker raskt nå...
Nye tursko testes. Tommel opp.

Vi nærmer oss toppen med stormskritt
Ordtak:
Styrken
 - den virkelige styrken -
har i si hand en stav som heter svakhet.
Hans Børli


Løvstakken i tåke

7 kommentarer:

  1. Det ordtaket er det virkelig mye sannhet i :-)

    SvarSlett
  2. Kære Birte
    For mig giver det også overskud at komme på tur, helst hverdag. Genkender dog også at jeg ikke altid kommer det. Og hvis der går tre dage uden tur, så kan jeg mærke det på humøret, og længslen efter turen opstår, så er det bare med at komme afsted:-)))) Gratulere med de nye sko:-))
    Godt ordsprog.
    Ha en skøn uge
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  3. Vakre norske fjell :-))) kjære Birte.
    Nå og da her vi til å overvinne... og hvis vi gjør det, vil det være fantastisk :-)
    og så vil det være enklere, mer og mer.
    God tur fortsatt. Glede å se. Klem fra Viola... jeg bestrebe meg med mange tur :-)

    SvarSlett
  4. Du er flink som greier 1 time tur om dagen.
    Eg Er så enig i ordtaket, det er så vanskeleg å gjennomføre dei gode forsetta.
    Gratulere med nye sko. Dei ser gode ut.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Prioritering er viktig og da spesielt det som gir en glede og ikke minst overskudd i hverdagen. Så jeg heier på deg :)

    SvarSlett
  6. Slitan med nye freshe sko. Like freshe som damen med stilige solbriller på :)
    Jeg har lagt min elsk på Salomon speedcross, men jeg greide jo å kjøpe den turkise fargen som var det paret uten goretex. Jaja! :) La Sportiva har jeg hørt mye skryt om. Kan de fortsatt anbefales tenker du? :)

    Perioden mellom 17. mai - skoleslutt er hektiske uker og her går det i ett. Rekker kanskje en tur i uken, helgen inkludert. Ikke noe kjekt og det savnes, men snaart er vi i mål. Fikk iallfall prøvd noe nytt denne uken og det var vel så kjekt! Viktig å komme seg ut, nyte og lade opp.

    Snart helg igjen Birte! Kos dere - og god tur :D

    SvarSlett
  7. Ja den tiden:) men vi prøver hver dag og det rekker vel tenker jeg:)) vi holder jo oss på det jevne med tur:)

    nyt sommeren:) sitter å venter på solen:))

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.