fredag 22. september 2017

På sykkeltur på Sicilia

Sykkelturen, bestilt hos Sicilyexplorer, gikk over 5 dager sør på Sicilia. Med gode venners syklet vi fra Chiaromaonte Gulfi, til Ragusa, til Scicli, til Porto palo di Capo Passero og til slutt til vakre Noto. 5 sykkeldager i sommer og sol.
Et magevirus satte ingen stopper for en deilig ferie for meg. OK; jeg fikk syklet litt mindre enn de friske, men jeg fikk en deilig sensommer-sykkelferie i gode venners lag. Opplevelser knyttet til områdene vi syklet gjennom, men ikke minst alle de flotte menneskene vi traff på vår vei, gjorde inntrykk.
3 av 4 syklister på tur
Med  Sissel Bakken fra Sicilyexplorer. Tommel opp for henne.
Første natt bodde vi i disse vakre omgivelsene


Jeg er privilegert som kan sykle med disse fine folkene!





Blomstrende kaktuser

Drikkepause
Hotellrom med god plass til sykkel

Bruschetta servert med hvitvin
Italiensk is må oppleves

En kjekk omvisning i Noto.
Mye flott å se underveis

Katedralene i Noto var mektige

Ordtak:
Livet er som å sykle.
Du må bevege deg for å holde balansen.
Albert Einstein














5 kommentarer:

  1. Så deilig, det var nok litt av en opplevelse :)

    SvarSlett
  2. Så fint det ser ut der :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for den fantastiske rapporten og bildene. Så deilig dere har hatt.
    Herlige sykkelturen i vakker Sicilia. Jeg har hatt en gang en sykkeltur i Italia...
    Ahhhh såååå veldig fint :-)))
    Hilsen og klem fra Viola - God helg og WM - moro... jeg så tur til Fløyen på TV, hva for fantastiske stemning :-)))

    SvarSlett
  4. Det så helt vidunderlig fint ut og hell og lykke at du klarte å trosse viruset. Dette må være fine minner å lime inn i livets minnebok.

    Beste hilsen Ingrid på www.ingridtunheim.no

    SvarSlett
  5. Det ser slett ikke verst ut. Dere er spreke. Forstår det sånn at dagsetappene var overkommelige, varmen og magevirus til tross.

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.