mandag 22. mai 2017

Ekornet i Ekebergsparken

En innholdsrik Oslo-helg er over. Jeg anbefaler besøk i vakre  Ekebergparken. Trikken tar du fra sentrum og direkte ut til parken. Her kan du nyte vakker kunst i fantastiske omgivelser og med nydelige turstier. Denne gangen falt jeg for "still life With a Landscape" av kunstneren Sarah Sze. På nettsiden til parken står det å lese: "Dette kunstverket er skapt for en park. I denne store kontraksjonen av stål og tre finner fugler og innsekter seg til rette, mens betrakteren forundres over det skulpturelle miljøet som er skapt i dialog med naturen rundt".
Her kommer noen bilder av dagens sjarmør :-)
still life With a Landscape






Ordtak:
Kunst og kultur - det er hjertets sunne galskap!
Tor Åge Bringsværd
Sean Henry: Walking Woman




6 kommentarer:

  1. Å så koselig. jeg bor i Oslo og har enda ikke hvert der. Har planer, men i år skal det skje. Sa det i fjord også..........
    Men etter disse herlige bildene er det bare å ta seg en tur :)

    SvarSlett
  2. Takk for bilder frå Ekebergparken.
    Har tenkt å ta ein tur dit ved neste Oslotur.

    SvarSlett
  3. Vi har vært mange ganger i Ekebergparken, og det er virkelig verdt turen :-)

    SvarSlett
  4. Herlig helgen tur. Søte bilder.
    Jeg har ikke hørt fra Ekebergparken...spennende... vakker tur.
    Tusen takk.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  5. Ahh så flott - da setter jeg Ekebergparken på "places to visit"-lista.

    SvarSlett
  6. Så gøy! :) Har sett noen bilder med den "turdama", men visste ikke hvor de var tatt. Har vel aldri vært i Ekebergparken, så kanskje jeg får lokket gjengen med dit i sommer?? Holder oss på litt andre trakter når vi er på Østlandet. Takk for tips! :D

    *ekebergparken er notert bak øret

    Skjønne ekornet da - søte bilder :)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.