mandag 4. april 2016

Min eneste plan..

Min eneste plan for helgen var nybakt på bordet, turer og god bok. Alt for mer energi og overskudd.
Etter jeg gikk til innkjøp av muffinsform med 12 hull går baking av "trines eltefrie frokostrundstykker" som en lek. I deigen tilsettes masse gode nøtter og frø (walnøtter, linfrø, solsikkefrø, sesamfrø og gresskarkjerner), deigen fordeles med skje i 12 hull, pensle med vann, i ovnen på 225 grader/20 minutter og vips har jeg sprø herlige rundstykker klar for servering. 
I helgene har jeg tid til å gjøre dette. 
Ferdig stekte rundstykker
Varme og sprø rundstykker med brunost. Hva mer kan jeg ønske?

Åååå, det lukter så godt!
Alba drømmer om due-stek
Etter en to timers tur besøkte jeg biblioteket på jakt etter god bok. Jeg hadde verken hørt om forfatteren eller boken; men boken er god. I historien følger vi tre generasjoner, det de bærer på og ikke klarer å snakke om. Anbefales.
GOD bok!
Etter et godt måltid, en to timers tur og god bok gjør det ekstra godt med en lur.
Avslapping på høyt plan
Sitat:
Det er helg - og min eneste plan er å falle for alle fristelser.

7 kommentarer:

  1. Guri, nå må også jeg ta meg sammen å bake noen av de rundstykkene igjen.. De er jo supergode.. Ellers var det et nydelig bilde av hestehoven.. Denne spesielle blomsten, som er så sjønn med en gang den dukker opp om våren, og så ender opp med å bli et ugress... God uke i Bergen. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  2. Det var en riktig god avslapping helgen :-)) Kos deg med boken.
    Min norsk er ikke bedre, dessverre. Mitt mål er norske bøker å lese... jeg håper :-)))
    Søt bildet fra Alba... vi kan lære avslapping... så det går!!!
    Veldig fine rundstykker har du bakt, nam nam med walnøtter og mage frø. Veldig fin frokost... jeg vil bake en gang. Vi kjøpe til bakeri frokostrundstykke... kanskje
    best er selv :-)) Hilsen til deg. Ha god uke fortsatt. Klem Viola


    SvarSlett
  3. Underbar bild av tusslilagona!! :)

    Å brödet ser såå gott ut! Det måste jag testa :D

    SvarSlett
  4. Aahh - de rundstykkene så max gode ut - må testes.
    Og nydelig vår-bilde - hestehov.

    SvarSlett
  5. Herkeg bakst på ein helgedagsmorgen :)

    SvarSlett
  6. Herkeg bakst på ein helgedagsmorgen :)

    SvarSlett
  7. Herlig bakst. Skjønne Alba. Nydelige hestehov - sikkert vårtegn! :D

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.