tirsdag 5. juli 2016

Den beste måten å betale....

Heldige meg har en venninne med grønne fingre der resultatet er urter store som palmer. De vokser og har det godt i hennes eie. Her om dagen fikk jeg raust med godsaker med hjem. Lykke.
Så nå har jeg fråtset i vårløk og basilikum. Vanskelig å beskrive lukt og smak men jeg elsker det og salaten på brødskiven ble erstattet med basilikum for noen dager og vårløken fikk plass i suppen. 

Jeg drømmer om en vakker dag å få basilikum like store som Vigdis sine :-)

Krukker fulle av god-saker!



Vårløken strekker seg i solen


Ny bok; oppfølgeren til "Slåttekar i  himmelen". GOD BOK.
 Ordtak:
Den beste måten å betale for et deilig øyeblikk,
er å nyte det.
Richard Back

meg og sauer..




7 kommentarer:

  1. Herleg og vellduftande innlegg :)
    Gle deg til å lese boka.
    Gode både den først og den andre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig vedr din omtale av bøkene. Veldig gode begge to!!

      Slett
  2. Hi hi ja du har vist noget med får:-))) Og lækre basilikum du viser, sprængfyldt med saft og kraft. Ved du at man kan få en lille stilk basilikum til at slå rod, ved at sætte den i et glas vand, en uges tid, og derefter sætte den i en potte med jord, også gror den videre. Jeg fik ideen fra en anden norsk blogger.
    Igen et herligt ordsprog.
    Fortsat god uge klem fra Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk for tips vedr stilk som setter rot. Det skal jeg definitivt prøve. Klem fra Birte

      Slett
  3. Litt mer fart i basilikumen til venninnen din - enn min ser jeg - haha - men ja lukter og smaker godt.

    SvarSlett
  4. Flotte planter! Har lest den boka. Veldig fin ☺

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.