mandag 5. desember 2016

Det tar votter..

Juletradisjonen tro henter jeg frem min håndlagde "julepynt" første søndag i advent og pynter litt. Heldig er jeg som har en tvillingsøster som har forsynt meg med så mye vakkert håndarbeid i alle år. I år tar jeg for første gang i bruk min nye håndstrikkede store Selbuvott.  Kunstverket, strikket i godt ullgarn, måler 70 cm langt og 30 bredt. Nå henger den så fint på peisen fylt opp med små kalendergaver. 
Er du interessert så har jeg seks ekstra votter til salgs.
Selbuvotter i kø


70 cm lang og 30 cm bred




Vott på vott på vott..

Store votter 
 Ordtak:
Det tar votter og vinter før du er ferdig!

Husnissen passer på!




9 kommentarer:

  1. Deilige store votter har du strikkt Birte, så fine.
    En god ide for Advent og lille gaven... ekt norsk... jeg elsker :-))
    God advent videre og klem fra meg. Viola

    SvarSlett
  2. DET var kjempestore og kjempeflotte vottar !!
    Du får mykje glede av desse.

    Nyt førjulstida.

    SvarSlett
  3. Fine store votter! Det var en lur ide :)

    SvarSlett
  4. Jättefina julvantar!! Rolig ide, kom ihåg att vi hängde en julstrumpa kvällen före julafton vid öppen spisen när vi var små :)

    SvarSlett
  5. Hvor er det skønne vanter, og en super ide, den har jeg ikke set før:-) elsker den slags strik, og beundre jer der kan!
    Ha en flot kveld
    Klem fra Anette
    Ps herligt ordsprog, hos mig vil det tage mange vintre;-)

    SvarSlett
  6. De vottene der er bare sååå fine.. Heldige deg. Kanskje jeg skal prøve meg på noe sånn til neste år..Klem og nyt adventstiden videre.

    SvarSlett
  7. Så fine votter! Morsom ide å ha de hengende med noe oppi :-)

    SvarSlett
  8. Hihi, så flotte votter! Største vottene jeg har sett. Kjekt med egen "leverandør" av sånn super mønsterstrikk. Litt av et stykke arbeid - på hver vott :D

    Herlig bilde :P

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.