mandag 6. april 2015

En gave i et Norgesglass

Frokostblandingen min er hjemmelaget og laget av nøtter, kjerner og frø; valnøtter, solsikkekjerner, linfrø, mandelflan og gresskarkjerner.
2 dl av hver sort, frøene knuses litt med stavmixer, blandingen strøs på bakepapir med 2 ss flytende honning over, i stekovnen på 160 gr/ 20 min og vips så har du en kjempegod hjemmelaget frokostblanding!
Litt rosiner og tørket aprikos på toppen og blandingen er klar for å fordeles over i store og små Norgesglass.
Viste du at Norgesglass er et fellesnavn på glasskrukker for hermetisering og sylting? Krukken (glasset) har gjenger og glasslokk med gummipakning og revolusjonerte lagring av mat i Norge. De ble produsert fra 1908 til 1978. 
Glasset finnes i minst 6 forskjellige størrelser og er produsert i 75 millioner eksemplarer. Jeg har fått glassene mine fra svigerfar, fra min mor og fra en snill kollega! 
Frokostblanding, Biola naturell og god bok gir en god start!
Sitat:
Du bommer på 100% av skuddene du aldri fyrer av!

1 kommentar:

  1. Ja, jeg er jo blandt de heldige som har fått et Norgesglass med dette innholdet.. Vips var det oppspist.. Veldig godt! Men ellers kan disse glassene fylles med det meste, både som dekorasjon eller praktisk oppbevaring.

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.