søndag 12. april 2015

Livet med en dvergdasch

Alba er en liten "trønderpie"; en langhåret dvergdasch som vi hentet på Værnes i desember 2013. Vi har ikke hatt hund før..
Det ble forelskelse ved første blikk.
Hun var en snill, tillitsfull og gøy liten jente, 
som er både kosete og fin,
men som til tider er sta som et esel. 
I starten ville hun verken sove alene eller være hjemme alene.. Heldigvis gjør øving mester!
Alba er en flott tur kamerat som elsker livet på fjellet; lange fjellturer er supert men hun setter også pris på å slappe av i sekken hvis turen blir for lang. 
På fjellet lever hun det glade hundelivet sitt til fulle; det aller beste hun vet er jakten på lemen og mus.
Hundeoppdragelse har vi lært henne ved å være lydhør når venner og familie med hund har gitt oss gode råd.
Sitat:
Det beste jeg vet er å leke med hunder!
- Kom, vil du være min venn?
Du logrer med halen i tunge stunder, 
og gjør meg glad igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.