fredag 25. desember 2015

Store julevotter

God jul!
Mens snøen laver ned ute sitter jeg her inne i hytten og nyter noen av årets julegaver. 
Hjemmestrikkede julestrømper har fulgt meg i mange år og tradisjonen tro fylles disse med litt gaver til utdeling på julaften morgen. Julestrømpene (jeg har to) ble i sin tid strikket av min tvillingsøster. Og i år overrasket hun oss igjen; med hjemmestrikkede store, vakre julevotter.
Julevotten var gave til både meg og mine (voksne) barn. Så nå kan "barna" lage sine egne tradisjoner; kanskje fylle vakre votter med gaver for utdeling... Hva vet jeg?






Det finnes en bok som heter "dikt i masker" og i denne boken finnes mange flotte gensre. En av dem (se bildet under) har jeg drømt om i mange år. Så plutselig hadde min kjære venninne strikket genseren i en nydelig kombinasjon av blå/grønne farger. Og heldige meg fikk både mønster og garn til genseren. Og jeg gleder meg til å sette finne frem strikkepinner og sette igang.

Sitat:
Jeg liker å holde på tradisjoner, eller det vil si, 
det er tradisjonene som holder på meg.
"Barna" med egne julevotter

1 kommentar:

  1. Kjempeflotte votter.. Lurt å fylle både votter og strømper med gave og ikke godterier.. Jeg er jo heldig, som kjenner Kari og vet at hun er flink til å lage både det ene og det andre. Lykke til med genseren.. Ingen hast.. en omgang nå og da, og så blir den ferdig til slutt.. Juleklem fra meg, som har pakker bort strikketøyet noen dager nå..

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.