fredag 5. august 2016

Fannaråken 2068 moh

I fjor sommer planla vi tur til Fannaråken, men mye snø gjorde at vi utsatte turen. I år ville vi prøve igjen og da yr.no meldte "sol bak sky" var vi ikke vanskelig å be! Turen startet på Sognefjellet; ved Turtagrø hotell, inn dalen og opp til toppen. God merking og flotte stier og trapper. En flott tur som ble kronet med nybakte skillingsboller og kaffe på Fannaråk-hytten. Været varierte mellom sol, regn, vind, tåke og utsikt. Turen anbefales.

På vei til topps

Fannaråkshytten
Spektakulært

En fin dag!

Jippi; målet er nådd
I bakgrunnen skimtes Sognefjorden

Full konsentrasjon på nedstigningen

Utsikten er storslått
Ordtak:
Står man ved målet,
angrer man ikke reisens møye og besær.
Aristoteles









5 kommentarer:

  1. Er ikke tvil om at de skillingsbollene smakte himmelsk, når toppen var nådd. Takk for nok en tur med flotte bilder. Klem fra Inger Johanne (..som her i dag er omringet av tåke og usikker på om turen kan gå oppover eller bortover..)

    SvarSlett
  2. Wow, jeg er imponert. Snakk om sprekinger, dette var nok litt av en tur!
    Sprekinger :)
    Klem og god helg fra meg.

    SvarSlett
  3. Da setter jeg Fannaråken på listen over turer jeg ønsker å gå - takk for tips og flotte bilder.

    SvarSlett
  4. For ein fantastisk tur de har hatt.
    Godt å få servering når målet er nådd.

    SvarSlett
  5. En tur jeg kun har hørt om og som er på vil oppleve-lista :)) Ser knallflott ut, været til tross. Man vet aldri når man skal så høyt opp - kan jo oppleve alle årstider på en gang :)

    Herlige friskuser! Så kjekt med den Fanaråk-hytten & nydelig niste :P Kan gå innom og tørke litt før nedturen :D

    Luftig terreng, for ei utsikt. Mmmm, fikk enda mer lyst å gå der. *dyttes oppover på turlisten* ^_^

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.