mandag 8. august 2016

Jeg bare lar tankene gå.....

Etter turen til Fannaråken fikk vi litt tilfeldig vite om en annen fin tur i samme området; nemlig turen til Fuglesteg. Fra bygden Fortun i Luster tok en kjerresti oss opp 630 meter til den gamle fjellgården. Synet som møtte holdt på å ta pusten fra meg. Utsikten, bygningene, verten, stemningen; ja alt. Jeg må tilbake. Dette er en DNT hytte så neste gang overnatter jeg.
Historien om Fuglesteg leser du HER
Hyggelig bordsete i vakker utsikt

En pust i bakken før vi legger på hjemvei

Fuglesteg

Klokkene klinger i vinden


Bratt..

En pust i bakken er nødvendig

Og siste innspurt før Fuglesteg

Belønningen på toppen; UTSIKTEN
 Ordtak:
Jeg bare lar tankene gå en tur for seg selv,
og så går jeg ved siden av.
Anne-Cath Vestly





Tilbake i Fortun, smakte det himmelsk med rømmegrøt


9 kommentarer:

  1. Fuglesteg er fantastisk flott, ja :). Vi har hatt planar om å overnatte der med ungane i år, men hittil har det ikkje passa seg slik. Men det er endå litt igjen av sommaren/hausten, så kanskje...:)

    SvarSlett
  2. Wow, for en utsikt! Så bra at det er DNT-hytte der :-)

    SvarSlett
  3. For en nydelig utsikt og vakker plass! Skjønner godt du vil opp dit igjen.
    Ha en fin mandag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Sikke en tur, og sikke en FASCINERENDE OG UTROLIG SMUK UDSIGT, wow. Og flot stemningsfuldt stenhus<3 spændende at være med jer på tur!
    Ha en skøn uge:-)
    Klem Anette

    SvarSlett
  5. Takk for tips til tur - og mange flotte bilder - herlig å oppdage nye steder.

    SvarSlett
  6. Skjønner godt at du falt for dette stedet her. Det så utrolig flott ut!
    Det øverste bildet så nesten litt trolskt ut :
    God tur videre.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  7. FOR ein flott plass.
    I oktober køyrde me frå Sogndal via Turtagrø til Årdal, Årdalstangen og tilbake til Sogndal. Der var så mykje vakkert å sjå langs vegen at me har bestemt at dit skal me fleire gongar og ha betre tid. I Fortun var det fantastisk. Men den fjellgarded de besøkte visste eg ikkje noko om.
    Me gjekk eit stykke fram i Utladalen frå Årdal, men mørket tok oss så me måtte snu.
    Dit skal eg igjen !!
    Takk for spennande turar du tek oss med på.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Så flott. Skjønner at det ble bratt opp, men du verden for en beliggenhet. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  9. Vakkert. Rett og slett. "Oppdaget" denne turen / hytta takket være Liv Janne som har kommentert over her. Falt pladask da - og siden står også denne på ønsketur-lista!
    Nydelig landskap og utsikt. Kunne gjerne tenkt meg turen m/overnatting :D

    Takk for titten - sprek og aktiv ferie dere har hatt. Vandret i nydelig landskap, perle etter perle. Ikke rart dere stråler av turglede ;) Ut og nyt vakre høsten som er på gang :D

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.