fredag 26. august 2016

Med fiskestang i handa...

Det er mange ting som gir meg ro i sjelen; dyr, fjellturer og fisketurer for å nevne noe. Sommerens fisketurer var fuktige, men heldige meg har en venninne som er like glad i å fiske som meg. Uansett vær så kommer vi oss ut - for det handler om å kle seg, komme seg ut, kaste, bytte sluker, håpe på at den største ørreten biter på, drømme litt, prate litt og være stille sammen. Fangsten ble mager, men de (veldig) små ørrettene vi dro opp ble brukt til å koke kraft på. Resultatet ble supergod fiskesuppe så ikke "så gale at det ikke er godt for noe".
Det finnes ikke dårlig vær - ....

Vi gir aldri opp håpet om å dra den stooore ørreten

Vi elsker dette livet!


Sterk vind gjorde fisketuren utfordrende

Drømme, håpe...

Uten mat og drikke...
 Ordtak:
Med fiskestang i handa,
med regnfrakk og sydvest,
med lunk på kaffekanna,
da liker jeg meg best!
Lillebjørn Nilsen

Håpet kan ingen ta fra oss..


4 kommentarer:

  1. Ahhh så deilig fiske... jeg kjenner fra ferie i Vestlandet... mange ganger,
    mange moro og slappe av. Ønsker deg været bli bedre, noen dager sommerværet.
    Vi har - men mandag skal komme regn.
    Hilsen - snill hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Herlig og frisk fisketur:) Likte godt diktet ditt:)))

    Vi er heldige som har vett til å nyte naturen:) Ha en fin søndag :))

    SvarSlett
  3. Ut på tur aldri sur er ein god leveregel.
    Artig at du skriv om fiske etter ørret, eg skreiv eit
    innlegg om det for nokre dagar sidan.
    På sunnmørsk kalla me den vesle ørreten for krede.
    Svigerinna mi hadde kokt nydeleg suppe på dei minste til me kom
    til hytta. Nydeleg.

    God søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Godt å komme seg ut uansett vær. Ikke så lett å få fisk når det er sterk vind, er min erfaring :-)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.