mandag 28. september 2015

F å r i k å l i øl...

Da jeg skulle få servert fårikål kokt i (hvete)øl rynket jeg litt på nesen. Men vertinnen hadde laget dette før og beroliget meg. 
Kokken brukte gode råvarer; fersk kål, litt gulerøtter, flotte kotelletter av fårikålkjøtt ble lagt lag-vis i pannen. Litt mel, hel pepper og salt mellom lagene, tre flasker hveteøl ble helt over fårikålen, oppkok og tre-timer-putring gav resultater.
Enkel festmat

Gode rådvarer
 Og vips: ett himmelsk måltid jeg anbefaler alle å prøve!
Sitat:
Den beste måten å betale for et deilig øyeblikk, 
er å nyte det!

1 kommentar:

  1. Ja, tenk det.. at noe som er så enkelt å lage, kan være så godt.. Det er fårikåltid nå.. God både lukt og smak..mmm...

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.