onsdag 16. september 2015

Til Vindkjegla på 688 moh

Ettermiddagstur i Naustdal og første gang på Vindkjegla. 
Jeg tok med meg bilen et stykke oppover Naustdalslia, parkerte, gikk tilbake over broen og opp skogsveien til høyre.
Stien oppover var godt merket og det gikk fort oppover men det var tungt for stigningen var bratt.
Utsikten ble mektigere jo høyere jeg kom. 
Jeg så både Hellefjellet, Storehesten, oppover Naustedalen og inn- og utover Førdefjorden.
Trøtt men fornøyd på toppen! 
 Sitat:
Står man ved målet, angrer man ikke reisens møye og besvær.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese om turar i vårt nærområde - både Vindkjegla og solsidevegen er kjende turmål. Synast for øvrig det er finare å gå til Vindkjegla frå Kringla. Då startar ein høgare oppe og får fin utsikt nesten med ein gong. Og det er dei første 20 minuttane som er tyngst, deretter er det meir jamn stigning. Anbefalar også Steinkorsen og Blåfjellet frå Kringla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode råd og tips. Disse skal utforskes neste gang jeg er i Naustdal. Ønsker deg en fin helg.

      Slett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.