tirsdag 25. september 2012

Et lite stykke Norge

Fola fola Blakken
Nå er Blakken god og trett
Blakken skal bli god og mett
Å fola fola Blakken

Kom skal vi klippe sauen i dag
Klippe den bra, ja klippe den bra
Så skal vi strikke strømper til far
Svinge oss glad i dansen
Refr:
Surr, surr, surr. Surr, surr, surr
Rokken vår går, garnet vi får
Surr, surr, surr. Surr, surr, surr
Svinge oss glad i dansen


Kua mi, jeg takker deg
deilig melk du gir til meg.
Hver en dag jeg til mitt brød,
drikker melka di så søt.

Ikke ta de visene strå,
saftig gras du ete må!
Det gjør melken din så søt.
Her er engen frisk og bløt.



Jeg har en liten Ponni        
Jeg har en liten hest.        
Bitteliten bitteliten hest        
Vi rider rider ranke i sør og øst og vest,  
På min lille hest



Tur rute:
Voss fjellandsby, Åmot gard, Bygd og retur opp motsatt side av dalen. 12 km.



Dagens ordtak:
Det er lett å danse når lykken spiller opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.