lørdag 8. september 2012

Høsten i hagen på fjellet


Jeg er vel som de fleste, trives best når det er rent og pent rundt meg; ute som inne.
I dag bestemte vi oss for å bytte fjellsko med arbeidsklær; trær skulle sages, gress klippes, vindu, trapper og terasse vaskes, lyng plantes og solsikkefrø invitere fuglene til fest.
 
Skal gressklipping bli til glede må redskapet være godt. For noen år siden investerte jeg i en kraftig kantklipper. Det har jeg aldri angret på. Gressklipping ble gøy.
Idag har jeg klippet og jeg har rakt. Gresset ble samlet i hauger under trærne; i de samme haugene som jeg også henter makk i når jeg skal på fisketur. 
 
 
Været vekslet mellom sol og regn før regnbuen viste seg frem. Regnbuen har alltid fasinert; kanskje fordi den bærer med seg mange legender? Jeg tror det ligger en krukke med gull ved foten av regnbuen. Kanskje jeg skal lete etter skatten neste gang?
En deilig lørdag; avslappende og fin med den deilige lukten av nyslått gress som minner meg om barndommen i Sunnfjord.
 
Jobben er gjort; hagen er vinterklar og i morgen venter tur med fiskestand i sekken.
 
Dagens visdomsord:
Motivasjon er når drømmene dine tar på seg arbeidsklær.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.