lørdag 20. oktober 2012

Fredag, Fri og Fjelltur

 Yr.no meldte ikke det beste været denne dagen men sekken ble pakket med varme klær, matpakke og fotoapparat og jeg gledet meg til alenetur fra Myrkdalen til Oppheim.
Turgåeren

Dagens tur går for det meste på traktorvei og forbi mange vakre støler; Bygdastølen, Rævhaugen, Reppane og Skitli.
 De fleste stølene har ikke lenger stølsdrift men forteller meg om et levd liv fra en annen tid.
Høsten er på hell i fjellet nå; så mens siste rest av sterke farger fortsatt skimtes faller bladene av trærne.

Disse turene gir meg tid til å tenke de kreative, positive og gode tankene og jeg er nesten blitt avhengig av dette påfyllet.
Det gjør hele meg godt!
Reppane
 
Vakker utsikt og lunch nytes fra naturens benk
 







God matpakke og varm turgenser

På vei ned Oppheimsdalen nytes utsikten.
Oppheimsvatnet
 
Dagens tur:
 Myrkdalen, Revhaugen, Reppane, Skitli, Oppheim. 17 km.
 
Dagens sitat:
Bare de som tar sjansen på å gå for langt,
kan finne ut hvor langt det er mulig å gå.
En trapp på Oppheim
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.