søndag 5. juli 2015

Vikafjellet på skitur 5.juli

For første gang i livet har jeg gått på skitur 5.juli. 
Vi var usikker på om det virkelig kunne være skiføre på fjellet, det er jo tross alt 5. juli!
Men vi pakket med oss ski i bilen for å finne ut av det.
Og jammen var det snø i massevis!
Turen startet ved fylkesgrensen mellom Hordaland og Sogn og Fjordane. Som ventet var vi omtrent alene på fjellet. 
Opp og opp...
Sommerferien er allerede flyttet frem til slutten av juli dette året. Vi skal være mye på fjellet og ønsket oss ett snøfritt fjell. 
Etter dagen idag er jeg jammen usikker på om det blir snøfritt i år i det hele tatt..
Utsikt innover stølsheimen

Det var sol, stille og fint føre hele veien til topps. 
Turen opp til toppen tok 2 timer i passelig tempo. 
Grøndalsfjellet
Fra toppen er det utsikt i alle himmelretninger. 
Men det er 5.juli. 
Dette er ikke til å tro!

I vinter traff jeg en 90 år gammel mann på bussen. Han var fra området og hadde aldri opplevd så mye snø som denne vinteren! De sier sitt..
Å Vestland, Vestland, når eg ser deg slik..
På vei oppover så vi rype med unger. 
 Sitat:
Med et par gode sområ e deinne snøen forsvunne!



4 kommentarer:

  1. Nydelige bilder. Sikkert en flott tur! :-) Selv syns jeg lavlandet frister noen hakk mer. Men det hadde nok vært en opplevelse :) Jeg fløy over Sør-Norge for to uker siden, og det er sjelden jeg har sett så mye snø over fjellet. Det var stort sett dekket av krem, og bare få sorte flekker var å se.

    SvarSlett
  2. Hei Torunn, Turen var veldig fin. Men det er uvirkelig at vi er midt på sommeren! Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett
  3. Hjelpe meg så mye snø. Hører at det er mye snø ennå, men å se bildene så snødekte nå i juli... Wow :) Ser ut som en nydelig tur likevel :D Utrolig :))

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder!! Så lenge det er sol og litt varmt, så kan det jo være gøy med ski i juli:-)

    SvarSlett

Jeg blir glad hvis du ønsker å legge igjen en kommentar og plutselig ser du meg på din blogg.